Uyarlama Çalışmaları

2 Temmuz 2018 Toplantı Notları:

Aygen'in Ofisi
Aygen/Özden/Hasan/Müco

  • 5.Frank'ı olabildiğince (yani baya) esnek yaklaşarak günümüze uyarlayalım diyoruz. Örneğin:
    • Finansal dolandırıcılık örnekleri çok ilkel kalmış. Metni 2001 Türkiye bankacılık krizi, 2008 küresel finans krizi gibi güncel örneklerle zenginleştirelim diyoruz.
    • Bu örnekler, ister istemez finans kapitalin eleştirisi kadar kâr hırsıyla ve sürü mantığıyla hareket eden küçük yatırımcının da eleştirisini içerecektir.
    • Özel bankanın "kredi pazarlama" ve borçlandırma çabasının daha detaylı ele alınabileceği örnekler geliştirelim.
    • Orijinal metinde basit bir rastlantısallık sonucu ele alınmış olan "işe alma" sahnelerinin profesyonel İK ve "kişilik testi" gibi güncel unsurlar ve karakterlerle geliştirelim.
    • Orijinal metindeki "ortadan kaldırma" işleri personel şefi yerine güncel "çek senet mafyasına havale" şeklinde ele alınabilir.
    • v.b.
  • Çalışma yöntemi olarak şu adımları izleyelim dedik:
    • Öncelikle olay örgüsü üzerine genel bir yaratıcı çalışma yapalım
    • Sonra sahneleri tek tek ele alarak yeniden yazalım.
    • Bir kişinin ortaya çıkacak bütün metnin son aşamada redaksiyonunu üstlenmesi gerekecektir.
  • Oyunun müziği ve şarkı metinleri ayrıca ele alınmalı.
  • Toplantıların 2 haftada bir Pazartesi günleri 18:30'da yapılmasına karar verildi.

Olay Örgüsü Çalışmaları

Oyunun genel olay örgüsüne ilişkin uyarlama çalışmaları aşağıdaki linkte:
Olay Örgüsü

Görüş ve önerileriniz için aşağıya yorum yazın

Yeni yorum ekle
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License